Ongoing Deal Discussion

[Cannet] Unlimited Cable Internet 75m $39.98, 150M $49.98, 300M $69.98

Verified Rep
User avatar
Jun 20, 2017
943 posts
114 upvotes
mon369 wrote: Is this deal still on going? How's the latency like with them? I am with a diff ISP but the ping is so high I can't even play games online at all.
Our deal for 75M unlimited cable internet for $24.98/m is still available
You can sign through our promotion page https://www.cannettel.com/promotion/75MLTP or call us at 416-800-2323 to sign up.
Member
Feb 4, 2017
284 posts
350 upvotes
mon369 wrote: Is this deal still on going? How's the latency like with them? I am with a diff ISP but the ping is so high I can't even play games online at all.
I've been with Cannet 4 months no issues. For the past week I've been playing Rocket League on xbox live with no lagging. The xbox is connected to the modem using an ethernet cable.
Deal Fanatic
User avatar
Mar 31, 2017
5953 posts
2540 upvotes
CanNetRFD wrote: Hi there,

I am not trying to challenge you but do you have any proof or public announcement from Teksavvy that they only store logs less than 3 months? How do you know they don’t store the logs for more than 3 months?

Technically we don’t want to store any logs at all. The reason I cannot tell you how long we store the logs as this is limited by our equipment capacity due to the huge amount of data, we are recycling hard disks every several months. Could be 1 month or 3 months, there is no certain time. It doesn’t make sense for us that we want to store logs for years to help lawyers to sue our own customers? In the end, we are really doing the minimum that is required by law. In the end, we try to please our customers in every way.
"Could be 1 month or 3 months, there is no certain time. "

Now I have to ask if you work directly for Cannet, or if you're a third party, and if you are a Cannet employee whether you even asked the senior managers about the policy. Why am I saying this? Because by law you cannot arbitrarily store it for 1 or 3 months on a whim. You are making up things as you go along because you don't work for management and never asked them, or you are breaking the law. So which one is it?

Your leisurely answers do no bring confidence to those who are asking about a serious matter. Tecksavvy got back to me with a solid answer in under 2 weeks by the CEO himself, after changing the log retention policy to the absolute minimum required by law and posting the change in policy in a public forum. Im still waiting for an answer that makes sense from your company.
Verified Rep
User avatar
Jun 20, 2017
943 posts
114 upvotes
badOne wrote: "Could be 1 month or 3 months, there is no certain time. "

Now I have to ask if you work directly for Cannet, or if you're a third party, and if you are a Cannet employee whether you even asked the senior managers about the policy. Why am I saying this? Because by law you cannot arbitrarily store it for 1 or 3 months on a whim. You are making up things as you go along because you don't work for management and never asked them, or you are breaking the law. So which one is it?

Your leisurely answers do no bring confidence to those who are asking about a serious matter. Tecksavvy got back to me with a solid answer in under 2 weeks by the CEO himself, after changing the log retention policy to the absolute minimum required by law and posting the change in policy in a public forum. Im still waiting for an answer that makes sense from your company.
Hi there,

I do work directly for CanNet and got the answer directly from senior management. We are trying to meet the minimal requirements of the law and regulation. We would always like to see our customers use our internet service with as much freedom as possible.
In the end we are the same as Teksavvy in that regard. If Teksavvy is confirming that they are keeping 3-month logs, then we can do the same as both of us are Canadian companies governed by Canada law and regulation. I can ask our CEO Jordan to confirm with Teksavvy CEO Marc as they know each other pretty well.

Kind regards,

CanNetRFD
Deal Fanatic
User avatar
Mar 31, 2017
5953 posts
2540 upvotes
So how the hell did I receive a notice 6 months after the fact that it happened? If you say your company is keeping minimum logs then I never should have received a notice at all for an alleged 6 month thing that happened back in the summer.
Verified Rep
User avatar
Jun 20, 2017
943 posts
114 upvotes
I would have to ask into that since that is a question for upper management. As soon as I know more, I will let you know.
Newbie
Nov 12, 2016
32 posts
1 upvote
Stay away from this shitty company.
I have been asking for a return label for a month and today just got charged 200$ for used device.
A new way to rip off customers.
The rep just said the transaction went through and you can do nothing !!! I will dispute this shitty company.
Screenshot_20190108-210137_Outlook.jpg
Images
  • Screenshot_20190108-210129_Outlook.jpg
  • Screenshot_20190108-210120_Outlook.jpg
Verified Rep
User avatar
Jun 20, 2017
943 posts
114 upvotes
badOne wrote: So how the hell did I receive a notice 6 months after the fact that it happened? If you say your company is keeping minimum logs then I never should have received a notice at all for an alleged 6 month thing that happened back in the summer.
Would you mind forwarding the notice information and issue to info@cannettel.com? If you do that upper management can look into the notice and check why you have received that.

I apologize for the inconvenience.
Verified Rep
User avatar
Jun 20, 2017
943 posts
114 upvotes
Ahmednasha2y wrote: Stay away from this shitty company.
I have been asking for a return label for a month and today just got charged 200$ for used device.
A new way to rip off customers.
The rep just said the transaction went through and you can do nothing !!! I will dispute this shitty company.Screenshot_20190108-210137_Outlook.jpg
I apologize for that. I am assuming you did not receive your return label?

Would you mind PMing me your customer ID so I can have someone investigate the issue.
Member
Apr 20, 2011
243 posts
24 upvotes
Toronto
I have been using with cannet for almost 4 months. No general issues, streaming services, games work fine. However, I have been having issues with skype video calls.
Newbie
Nov 12, 2016
32 posts
1 upvote
As attached you just sent the label last week and I sent you back the device on the same day.
Images
  • Screenshot_20190113-150652_Chrome.jpg
  • 20190113_151144.jpg
Newbie
Nov 12, 2016
32 posts
1 upvote
CanNetRFD wrote: I apologize for that. I am assuming you did not receive your return label?

Would you mind PMing me your customer ID so I can have someone investigate the issue.
As I mentioned in the previous post, I received the return label and sent you the device back on the same day.
I am waiting for my refund.
Verified Rep
User avatar
Jun 20, 2017
943 posts
114 upvotes
Ahmednasha2y wrote: As I mentioned in the previous post, I received the return label and sent you the device back on the same day.
I am waiting for my refund.
Hi there,

I apologize for the confusion. I have confirmed with our warehouse that we have received the device and we have already processed the refund. Please check if you have received it.

Kind regards,

CanNetRFD
Newbie
Nov 12, 2016
32 posts
1 upvote
CanNetRFD wrote: Hi there,

I apologize for the confusion. I have confirmed with our warehouse that we have received the device and we have already processed the refund. Please check if you have received it.

Kind regards,

CanNetRFD
Nothing got refunded.
Images
  • 20190114_193636.jpg
Newbie
Nov 12, 2016
32 posts
1 upvote
This is what your support mentioned yesterday but I received nothing as I mentioned.
20190114_194050.jpg

Top

Thread Information

There is currently 1 user viewing this thread. (0 members and 1 guest)