Off Topic

Official Weather Thread: Historical warming and melting taking place in the Arctic

Deal Addict
User avatar
Mar 12, 2006
2200 posts
446 upvotes
Ancaster, ON
OP get ready to entertain all of us, the wind has pick us up and we are all on the way to see you in the Philippines. Since its hot in Davao, please have a cool tropical beverage with rum ready for me.

Not a good night to go grocery shopping.
[IMG]http://i61.tinypic.com/33w6qt2.jpg[/IMG]
[IMG]http://i60.tinypic.com/3ybv8.jpg[/IMG]
[IMG]http://i62.tinypic.com/1i1qw8.jpg[/IMG]
[OP]
Deal Guru
Nov 7, 2012
11562 posts
146 upvotes
abercombie and finch
JACKIE26 wrote: OP get ready to entertain all of us, the wind has pick us up and we are all on the way to see you in the Philippines. Since its hot in Davao, please have a cool tropical beverage with rum ready for me.

Not a good night to go grocery shopping.
[IMG]http://i61.tinypic.com/33w6qt2.jpg[/IMG]
[IMG]http://i60.tinypic.com/3ybv8.jpg[/IMG]
[IMG]http://i62.tinypic.com/1i1qw8.jpg[/IMG]
Lol you can ride that Fortinos thing all the way here! just hold onto those handle thingys on the bottom and don't let go until you arrive. Once you see a tall golden Christmas tree, THEN you can let go. Take a jeepney saying Toril Roxas and get off at Pedro Gil street. Fare is 8 pesos if he says to pay a 500 peso jeepney fare tell him to buzz off! lol Then meet me in the Mcdonalds ;)

lol
blahhh
Deal Fanatic
User avatar
Aug 27, 2012
5674 posts
899 upvotes
Toronto
Ilovejaneandfinch wrote: Lol you can ride that Fortinos thing all the way here! just hold onto those handle thingys on the bottom and don't let go until you arrive. Once you see a tall golden Christmas tree, THEN you can let go. Take a jeepney saying Toril Roxas and get off at Pedro Gil street. Fare is 8 pesos if he says to pay a 500 peso jeepney fare tell him to buzz off! lol Then meet me in the Mcdonalds ;)

lol
There are no mcdonalds in Philippines. Only Jollibee. :razz:
Deal Addict
Mar 11, 2006
1392 posts
307 upvotes
GTA
Ok, so my willow tree in front of my house has partially toppled over onto the electricity wires running to the house. Since it is not a city tree, the city has advised I need to hire an arborist to get it addressed. Any suggestions for east end GTA? :(

This is like last year's ice storm all over again, but that time it was a city tree that broke the electric pole at the street and was again causing the wire to pull. Sucks.
Deal Fanatic
User avatar
Aug 27, 2012
5674 posts
899 upvotes
Toronto
aliikram wrote: Ok, so my willow tree in front of my house has partially toppled over onto the electricity wires running to the house. Since it is not a city tree, the city has advised I need to hire an arborist to get it addressed. Any suggestions for east end GTA? :(

This is like last year's ice storm all over again, but that time it was a city tree that broke the electric pole at the street and was again causing the wire to pull. Sucks.
1st world problems.
Newbie
Mar 15, 2012
3 posts
New Tecumseth
Ilovejaneandfinch wrote: Welcome :|

I had no idea you were this interested in the avoidance of winter lol
Well this may be your year!


;)
I'm very interested in avoidance!
Deal Addict
User avatar
Mar 12, 2006
2200 posts
446 upvotes
Ancaster, ON
This is nuts all the crazy sounds outside the house, I have no idea what is flying down the street. I dread the destruction I will see in the morning.
[OP]
Deal Guru
Nov 7, 2012
11562 posts
146 upvotes
abercombie and finch
test9251 wrote: There are no mcdonalds in Philippines. Only Jollibee. :razz:
fine we will meet in jollibee. You make sure you are there so the jeepney driver does not charge the weather thread users 500 pesos :|

FOUR PESOS DISCOUNT FOR ALL WEATHER THREAD USERS!

Each weather thread user will be charged 4 pesos to take the jeepney to Jollibee now ;)

btw, the IS Mcdonalds in the Philippines you should know that lol but Jollibee is still better!
blahhh
Deal Addict
User avatar
Mar 2, 2008
2133 posts
448 upvotes
Toronto
So...Is Toronto gonna get a snowfall like buffalo?
[OP]
Deal Guru
Nov 7, 2012
11562 posts
146 upvotes
abercombie and finch
wwedx wrote: So...Is Toronto gonna get a snowfall like buffalo?
No way! this kind of snowfall only happens ina few select city in the whole world, and extreme south burbs of Buffalo and in Oswego are among the few that can get it. But enjoy the wind. I KNEW something big was gonna happen soon ;)

Wlobal Garming ;)
blahhh
[OP]
Deal Guru
Nov 7, 2012
11562 posts
146 upvotes
abercombie and finch
My latest update confirms that mild December I was looking at, so that is the new status for now. This December is shaping up to be very different from last year's frigid one.
blahhh
Deal Addict
User avatar
Dec 15, 2011
3049 posts
631 upvotes
Ilovejaneandfinch wrote: My latest update confirms that mild December I was looking at, so that is the new status for now. This December is shaping up to be very different from last year's frigid one.
No snow for Christmas? Say it ain't so!
[OP]
Deal Guru
Nov 7, 2012
11562 posts
146 upvotes
abercombie and finch
wal3145 wrote: No snow for Christmas? Say it ain't so!
Well that is exactly a month away so it is literally impossible to say for sure. We can technically be warm for a whole month then have snow fall in time for that. But mid December I should have a good idea for it.
blahhh
[OP]
Deal Guru
Nov 7, 2012
11562 posts
146 upvotes
abercombie and finch
Yes I was calling for this mild December and that is still what I am seeing, but after December 21 apparently there is a big change expected by TWN.

Winter outlook: Another deep freeze ahead for most of Canada
[IMG]http://i.cbc.ca/1.2849077.1416925616!/f ... r-2014.jpg[/IMG]
One of Canada's leading weather watchers has bad news for anyone hoping to avoid the deep freeze of last winter — you're probably out of luck. The Weather Network's winter outlook for Canada is calling for conditions that prevailed a year ago to be more or less repeated across the country............ "December will be a rollercoaster, with outbreaks of cold air coupled with stretches of milder temperatures," Scott said.

"Our forecast team expects January and February is when winter will really be felt, with more frequent outbreaks of extreme cold."

http://www.cbc.ca/news/canada/winter-ou ... -1.2849038
blahhh
[OP]
Deal Guru
Nov 7, 2012
11562 posts
146 upvotes
abercombie and finch
test9251 wrote: Extreme cold is fine, no snow pls.
Fine :| I was just finalizing the shipment of 16 supersized snow-loaded polar vortexes complete with 2 feet of snow. Now I have to cancel the order because of your request. If I can't cancel it I will have to redirect this shipment of snowstorms to the Philippines and Cebu will be the first place I clog with snow :| At least the beaches will be whiter ;) the sand is not white enough at Cebu beaches anyways ;)
blahhh
[OP]
Deal Guru
Nov 7, 2012
11562 posts
146 upvotes
abercombie and finch
Hey weatherman! I have to go and do my exercises outside from 2:30 to 3 pm in Davao. Can you please postpone the rain to 3:04? Thanks weatherman!

Wait ... That's me :| I'm the one responsible for fulfilling all weather change requests in this thread including my own. Fine I'll do it :|

EDIT: It's too late. I can already hear the rain coming down. It better be done in half an hour!
blahhh

Top